About Me

My Photo
mohd ayub
i am single
View my complete profile
nama ak mohd ayub ibni mohd yusri

umur baru 20 year old,

still stady at UiTM

tak lama lagi insya Allah jadi lah aku seorang

SURVEYOR

tak a pe yang ak nak cite sal diri ak nie ha
just nak g tau sal blog ak nie
just sebagai dairi ak jew
tempat ak luahkan perasaan
suka mahupun duka


Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

+JoM BoRaK+


ShoutMix chat widget

hai lama nye la tak ziarah blog nie huhuhuh
sibuk + malas + no idea + tak da mood = terbiar blog ak
hahahah cian. nie ak nak kongsi hasil ak tp tu la kan tak la pakar baru sek tabika klu lam benda nie
nie moh le kite tengok klu ada kekurangan sila tunjuk ajar dari y pakar k



Category: 0 ulasan

Pasrah



Haaaaa hai korang nak tau satu perkara semalam ak ada tengok satu cerita tau al cite melayu yang era fazira berlakon tu hahahahaha nie ak nak sambung kisah yang pernah ak coretkan lam blog nie yang bertajuk “cite ak” erm semalam masa ak khusyuk menonton cerita tu ak tersentap kerna hamper sama dengan kisah ak yang dahulu, hehehehe bia la kan sama ke tak ke idup masing2 kan. Tp cerita yang ak nak kongsi kat korang nie cerita sal watak era fazira tu korang lihat dia seorang yang baik tp disebabkan perkerjaan dia org menabur fitnah terhadap dia. Nauzubillah korang perasan tak yang org sekeliling korang sedang mengata korang? Tak kan? Dan ada yang sedara. Erm bia la ape org nak kate pun yang penting dalam hati kita nie hanya Allah dan kita sahaja tahu. Seperti aku (bukan nak promo k) dulu mcm korang nak tau ak da couple gan seorang anak mami baik punya (istilah je sal dia org pinang) sampai ke tahap kemuncak perhubungan kita org dia ada melafaskan kata-kata ini “disebabkan sikap yub mcm nie kita putus jela” perrhhhh mendidih beb tp ape nak buat kan dia yang buang kite kan kan kan. Erm yang ak tak faham ape yang di maksudkan sikap, sikap y mcm na? ak pun tak tau tp bila ak tengok cite pasrah tu ak terasa Allah sedang mendidik ak kearah jalan NYA ada jodoh tak kemana kan? Dan ak tidak seperti dulu. ak sebenarnya jelouse dengan kebahagiaan org knp ek? Padahal kebahagiaan akan dimiliki oleh setiap insane tp kenapa ak masih cemburu???? Erm kdg2 ak menangis seorang diri tanpa seorang pun yang tahu, ketika ak menangis tu ak bertanaya pada diri ak ini kenapa ak jd bengini adakah disebabkan kesalahan yang pernah ak laku kan???? Ya Allah ku memohon pada mu agar tunjuk kan lah diri ku kejalan yang benar.

Category: 1 ulasan
Ha nie meh ak nak cite kat korang sal satu menatang nie korang kenal kan cicak tp nie bukan sebarangan cicak dong dia nie nama dia tokek. Ak sebenarnya memang tak amik port sal bendah alah nie tapi klu korang nak tau ak terasa teruja dan ala ala terjebk lam tokek nie sal paksedara ak punya membe mau kan cicak nie ko bayang kan la sekor menatang nie harga leh cecah rm50 ribu bai. Sapa tak mau. Hey ada juga orang suka benda alah yang exotik2 nie kana duh. Tak pe la minat nie masing2 punya kan kan kan? Tp korang kenai tak tokek tu sebenarnya????

haaa ni la rupe tokek tersebut

Tadaaa nama sy tokek! Cicak tokek

haha tengok gile cool tekstur badan die...corak kulit die...kalau sembelih buat dompet mesti laku hahaha nape sembelih?sebab tokek ni besar gabak!!kalau korang bela, grenti korang dapat banyak pahala sal membunuh cicak2 yang buat bising kat rumah korang



saya besar!!

jejeng...hishhh tak geli geleman ke pegang?melekit2 tgn aku pegang cicak biase...dhla taik bau cam cilake!

kegergasian cicak ni sampai bile dorang lapar sangat bole makan burong!betollllll gambar bukan superimpose ok?xmain la photoshop



nyam2 sodap bang sodap!!

xtau r camane die gi sambar burung gune lidah die hahahaha ke die sambar ala2 biawak..ntahla ni aku nk beli ni nak tengok r camane.kat rumah ak banyak je burong pipit boleh jerat tiap2 pagi buat breakfast si tokek

NGAUMMMMMMM!!!!

nak makan korangggggggg!!

haha gile creepy.aku pon tak tau mcmmane bunyik binatang ni..mungkin tck tck tck tck tck gak kot?ahhh takpe2 beli dulu...menang membeli alah memakai~tebalik ke?biarkan!oh!tadi ade org bgtau aku kat banggi ade banyak tokek.pulau banggi ok?sooooo, off we go to banggi in search of my giant tokek!! mwahahaha


tokek bace newspaper...so adorable tapi aku tanak pegang eieieieie

tokek senyum kerana baru sedar beliau gemuk

tokek kene timbang hahaha nk buat dagulai daging kenduri ke ape pakai penimbang ni?

tokek posing hahahahahaah

cool kan seekor tokek?lebih cool dan exotic..mcm cicak termutasi mcm kevin..hmmmhmmmhmmmm

(sumbangan http://mynegatives.blogspot.com/2010/06/pokek-eh-salah-tokek-ahahaha.html)

Category: 1 ulasan

Whoa! #MiloFuzeJamPack is having a contest and to start off, all you gotta do is tag your friends with respective personalities. I know who is going to be my Pretty!

Whoa! #MiloFuzeJamPack is having a contest and to start off, all you gotta do is tag your friends with respective personalities. I know who is going to be my Pretty!
Category: 0 ulasan

:: Luahan Hati ::

Cinta memang sukar untuk di ungkap dah diurai kan kerana ia suatu perasaan yang mudah datang dan tidak mudah pergi dan ia hadir tanpa diduga dan ia juga boleh hadir dalam dua atau lebih insan dalam satu masa tp sejauh mana kekuatan cinta itu tepuk dada tanya selera. Jd kat sini ada la satu lagu yang ak nak kongsi dengan korang sal ak rase lagu menyentuh jiwa ak sal ada kerpias kisah lagu nie dengan kisah ak dulu, ala tak pe kenang perkara lama untuk menghiasi kehidupan ini biar la pe orang nak kate kan so ceriakan hidup anda dan jd lah diri anda jangan jadi diri orang lain untuk kepuasan hati orang lain k


video

Cm A#
pertama kali ku dengar suaramu G Cm
sayunya hatiku merindui dirimu
Cm A#
walaupun belum kita bersua muka D# G Cm
namun aku tetap jatuh cinta


Cm A#
pertama kali ku bertemu denganmu
G Cm




hatiku terpaut melihat senyumanmu
Cm A#
aku mengharap engkau menerimaku D# G Cm
kerna aku bersedia menyintaimu


A# D#
akan ku renang lautan yang berapi
Fm Cm
membuktikan kehebatannya cinta ini
A# D#
tetapi jikala kau meninggalkan aku
Fm
terhiris hati ini
Fm
terguris jiwa ini
G
menangis tak berlagu


Cm Fm
biarpun ombak yang merubah pantai
A# D#
kasihku takkan hancur berderai
G# Fm
biarpun hari berganti hari
G
dirimu tetap ku nanti


C Fm
sayangku pimpinkan tanganku
A# D#
menuju mahligai bahgia
G# Fm
kita bersama nikmati kisah cinta G
hidup bagaikan di syurga Cm
Oh Kasih

A# D#
akan ku renang lautan yang berapi
Fm Cm
membuktikan kehebatannya cinta ini
A# D#
tetapi jikala kau meninggalkan aku
Fm
terhiris hati ini
Fm
terguris jiwa ini
G
menangis tak berlagu


Cm Fm
biarpun ombak yang merubah pantai
A# D#
kasihku takkan hancur berderai
G# Fm
biarpun hari berganti hari
G
dirimu tetap ku nanti


C Fm
sayangku pimpinkan tanganku
A# D#
menuju mahligai bahgia
G# Fm
kita bersama nikmati kisah cinta G
hidup bagaikan di syurga Cm
Oh Kasih
Category: 0 ulasan

:: P.1.A.1 ::




Korang pernah dengar tak suatu virus yang amat bahaya yang sudah lama hujud dari kejadian nabi adam lagi. Korang tau ke tak ape maksud P1A1 ni? Agak nye ada yang tau dan ada yang tak tau kan tp ape yang saya rase korang tau H1N1 kan? Hahahahaha penyakit ni sama jew boleh bawa mati juga tp H1N1 nie boleh membawa kepada kematian kan tapi P1A1 nie pula membawa kematian kepada jiwa manusia. P1A1 nie sebenarnya berpunca dari syaitan yang menjadi musuh ketat manusia.maksud P1A1 nie plak ada lah “Panjang Angan-Angan”. Korang sedar tak korang pernah mengidap penyakit nie nauzubillah semua manusia pernah mengidap penyakit nie tau, sebabnya pabila manusia lahir dalam dunia nie kan terlahir jua lah 5 ekor syaitan bersamanya. Iaitu Tsabar, Dasim AL-A'war, Miswath and Zaknabur. Mereka nie lah tentera iblis yang pernah berjanji pada Allah yang dia akan menyesat kan anak cucu nabi adam. Berbalik kepada penyakit P1A1 sy just nak berpesan kat diri saya sendiri dan kawan yang mengunjungi blog sy penyakit nie membawa kita kepada kita lempah kehancuran ini kerana penyakit ini akan menimbulkan perasaan malas dan suka melengah-lengah kan sesuatu perkara dan akhirnya perkara tersebut tidak sempat dilakukan seperti contoh yang mudah pasal menunaikan solat 5 waktu sy percaya ada dalam kalangan anda semua tidak cukup 5 waktu sehari kan termasuk la saya sendiri ini bukan ape, ini semua disebabkan oleh syaitan dengan cara membisikan “jap lagi awal lagi la” ha ini menyebakan kita leka dan akhirnya terlepas watu yang wajib kita lakukan nya. Begitu lah perumpaannya. Jadi setakat ini dulu ye ape2 pun ape kate kita sama2 berdoa kpada Allah ye. Dengan menyebut :-

"Ya Allah ya Tuhan ku kami memohon keselamatan kepada Mu Ya Allah dari tipu daya dan pujukan syaitan, kejahatan jiwa dan dunia. Sesungguhnya Allah maha dekat dan maha mengabulkan doa. Amin"
( Rujukan : Offline Dengan Syaitan tulisan Zulkifli Khair)
Category: 0 ulasan

:: 2 : 0 : 1 : 0 ::


Salam korang erm tetiba jew moody lak tak tau la kenapa. Hey kisah prince and angle pun tak abis lagi……bile ak nak sambung pun ak tak tau.hey tetiba jew buka je blog sal rindu kat benda alah nie buka jew nampak satu atikel membe ak buat ak sebak(jeles) hahahahah bio je la hati kite nie sape y peduli. Sian ak tak da sesape nak peduli klu angle tu ada gak prince nak layan ak? Erm biar la dia orang bahagia kan janji ak tak kacau kehidupan korang udah. Bak kate orang biar terasa dalam ati jangan buat orng terasa gan kita.hehehehe tp ak rase seronok la bile buka blog nie mengimbau kenangan lama. Ye la sekarang dah 2011 jadi kisah 2008, 2009 and 2010 tu biar la jadi teladan bg ak ak harap Allah mempermudah kan segala urusan ak. Amin. Haaaa sebut sal tahun nie. Ak sebenarnya dah semester 6 dah pejam celik pejam celik lama gak 3 tahun tp masa berlalu begitu cepat,sebab ape masa berlalu dengan cepat? Korang rase? Nak tau? K lah ak g tau. Sebabnye kite tak memenuhi ruang masa yang terluang tu dengan perkara2 yang berfaedah.kan kan kan ada sesape stuju? Ha nie sem baru tahun bru bulan baru nie ak nak story2 la kat korang sikt tahun lepas(macam lama jew ayat padahal br 10 hari) nie ak ada minat kat sorang wanita nie, ak da berbincang gan mama (mak angkat ak nie) nak buka pintu hati ak untuk orang lain selepas ak ditinggalkan oleh seseorang (org pinang) hehehe jangan marah ek sape y terasa tu la sape suruh you tinggal kan I, padan muka I huhuhuhu. Bia la, pepe pun nie berbalik pada wanita nie. Bg ak dia leh buat ak happy dan bahagia dan mengikut landasan Islam sal ak dah test dah dia ok la tak tau la klu dia buat2 tp tak kan la kan sal dia nie bg ak ok la banyak perkara ak lalui gan dia. Dia so cute(bg ak la klu org lain kate tak sory k) ak rase past ak grad ni n klu da rezeki ak nak lamar dia la hehehehe mama pun kate ok. Bukan ape ak nak cuba kehidupan baru tau. Huhuhuhuh boleh kan? Kan kan? Pasal kisah prince dan angle tu ti ak update k. korang mesti nak tau kan pe cite dia orang sekarang kan kan kan so tungguuuuuuuu. Hahahahahaha syok tu. Tp kali nie ak nak g tau la kisah dia orang buat ak sendiri sedar dan insaf tau. Ti klu korang bca komen la yer…..
Category: 1 ulasan

Pages